انقلاب اسلامی ایران بدون شک یکی از انقلابهای گفتمانساز بوده است. انقلابی که با ارائه الگوی پیوند دین و سیاست تلاش نموده تا مدل حکمرانی جدیدی را بر اساس بیشترین تطبیق با آموزههای دینی پیگیری نماید. هر گفتمانی، غیری داشته و بر اساس برخی نگرشها عرصه جامعه به نحوی عرصه رقابت و جنگ غیرهای گفتمانی است. گفتمان انقلاب اسلامی نیز از ابتدا با شکستن ساختار گفتمان غیرخود، یعنی گفتمان سکولار بهعنوان گفتمان حاکم در جامعه ایرانی مطرح گردید. نقطه کانونی این مقاله بررسی استلزامات و آسیبشناسی گفتمان انقلاب اسلامی بر اساس الگوی کنشگران گفتمانی شامل نظریهپرداز، شارحین، مروجین و رسانههاست که در این راستا ترویج دالهای گفتمانی، بعد احساسی گفتمان، دیالکتیک متعادل، بهروزرسانی و بازتولید و کارآمدی، بهعنوان محورهای آسیبشناسی مطرح گردیدهاند.
. (1399). استلزامات کنشگری فعال گفتمان انقلاب اسلامی در مواجهه با سکولاریسم (با نگاهی به تقابل گفتمان انقلاب اسلامی و سکولاریزم). پژوهشنامه علوم انسانی اسلامی, 7(14), 70-80.
MLA
. "استلزامات کنشگری فعال گفتمان انقلاب اسلامی در مواجهه با سکولاریسم (با نگاهی به تقابل گفتمان انقلاب اسلامی و سکولاریزم)", پژوهشنامه علوم انسانی اسلامی, 7, 14, 1399, 70-80.
HARVARD
. (1399). 'استلزامات کنشگری فعال گفتمان انقلاب اسلامی در مواجهه با سکولاریسم (با نگاهی به تقابل گفتمان انقلاب اسلامی و سکولاریزم)', پژوهشنامه علوم انسانی اسلامی, 7(14), pp. 70-80.
CHICAGO
, "استلزامات کنشگری فعال گفتمان انقلاب اسلامی در مواجهه با سکولاریسم (با نگاهی به تقابل گفتمان انقلاب اسلامی و سکولاریزم)," پژوهشنامه علوم انسانی اسلامی, 7 14 (1399): 70-80,
VANCOUVER
. استلزامات کنشگری فعال گفتمان انقلاب اسلامی در مواجهه با سکولاریسم (با نگاهی به تقابل گفتمان انقلاب اسلامی و سکولاریزم). پژوهشنامه علوم انسانی اسلامی, 1399; 7(14): 70-80.